Anunțul pentru toți șoferii din România: Ce se întâmplă cu limitarea vitezei mașinilor la 30 de kilometri la oră

de: Ozana Mazilu
12 12. 2023

Oficialii au făcut un anunț important despre limitarea vitezei mașinilor în România. Iată despre ce e vorba.

Limitarea vitezei mașinilor la 30 de kilometri la oră, discutată de oficiali

Strategia pentru mobilitate sustenabilă şi digitalizată, propusă de Comisia Europeană, nu propune interzicerea zborurilor pe distanţe mici, restricţionarea accesului autovehiculelor în oraşe şi nici măcar reducerea vitezei la 30 km/h în oraşe la nivel european, a precizat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, recent, la un eveniment dedicat mobilităţii sustenabile.

Strategia stă la baza singurelor propuneri legislative din pachetul „Fit for 55”, care oferă claritate şi oportunităţi dezvoltării industriale,conform oficialului european.

„În cadrul Comisiei Europene am propus, în 2021, o strategie pentru mobilitate sustenabilă şi digitalizată, care răspunde deciziei majoritare a statelor-membre ale Uniunii Europene de a reduce emisiile de carbon din transporturi cu 90% până în 2050. Propunerea noastră, susţinută de toate statele-membre ale Uniunii Europene, protejează pe deplin dezideratul cetăţenilor de a beneficia de servicii mai bune, mai rapide şi mai ieftine. Strategia noastră nu propune interzicerea a nimic. Strategia nu propune interzicerea serviciilor aeriene pe distanţă scurtă, nu propune prin legislaţia europeană restricţionarea accesului în oraşe al autovehiculelor, nu propune nici măcar reducerea vitezei la 30 km/h în oraşe la nivel european. Dimpotrivă, stă la baza singurelor propuneri legislative din pachetul «Fit for 55», care oferă claritate şi oportunităţi dezvoltării industriale. Asta înseamnă din punct de vedere legislativ, propunerea noastră conţine alimentarea aviaţiei şi a domeniului maritim cu combustibil alternativ şi sustenabil”, a declarat Adina Vălean la Forumul Mobilităţii Sustenabile, potrivit Agerpres.

Vezi și: Amendă de viteză pentru șoferi, chiar și dacă frânează la radar. Noul sistem de sancțiuni, instalat în mai multe țări din Europa

„Maşina este expresia libertăţii de mişcare individuală”

Potrivit oficialului european, România are un „ţesut industrial” puternic în domeniul industriei auto, precum şi o reţea de transporturi care ne poziţionează pe coridoarele transeuropene.

„Transporturile sunt vitale pentru Uniunea Europeană, în care asigurăm mobilitate pentru 440 de milioane de locuitori. În medie, 13,2% din bugetul fiecărei gospodării este alocat pentru bunuri şi servicii de transport. Aproximativ 5% din PIB-ul Uniunii Europene provine din această industrie. Transportul este esenţial pentru mai bine de un milion de întreprinderi şi mai mult de 10 milioane de oameni îşi câştigă existenţa în această industrie. Sectorul transporturilor terestre sau rutieră, mai precis, reprezintă cea mai mare parte din contribuţia de 6,5% la PIB-ul României, provenit din sectorul serviciilor de transport. Cu multe miliarde în import şi export, cu ajutorul transporturilor, sectorul auto este la rândul lui, unul dintre principalele motoare ale economiei naţionale. 14% din bunurile exportate anul trecut au fost vehicule, iar aproximativ 10% din totalul serviciilor exportate au fost servicii de transport (…). Pentru fiecare dintre noi, maşina reprezintă un bun ce depăşeşte graniţele clasice ale produselor pe care le utilizăm zilnic. Maşina este expresia libertăţii de mişcare individuală. De aceea, cred că tranziţia către noile vehicule electrice trebuie să fie conjugată cu dezvoltarea unui ecosistem industrial care să asigure accesul tuturor la produse competitive şi mai ieftine decât cele care există acum”, a precizat comisarul european.

Vezi și: Detaliul din Codul Rutier care s-ar putea să te uimească. De câte ori poți depăși viteza maximă într-un an, când expiră punctele de penalizare